Wat is het verschil tussen een hoofdlogo, sublogo en beeldmerk?

HUISSTIJL

Dit zorgt ervoor dat het merk altijd professioneel en herkenbaar blijft, ongeacht de omstandigheden.

Vrijdag, 26 juli 2024

Roos Interieurontwerp

Het gebruik van een hoofdlogo, sublogo en beeldmerk biedt een merk de flexibiliteit om zich aan te passen aan verschillende contexten en toepassingen zonder afbreuk te doen aan de herkenbaarheid en consistentie van je merk. Door deze verschillende versies van het logo te hebben, kan een merk effectief communiceren in verschillende media en formaten, van groot tot klein en van gedetailleerd tot eenvoudig. Dit zorgt ervoor dat het merk altijd professioneel en herkenbaar blijft, ongeacht de omstandigheden.

Wat is een branding?
Branding specialist interieur
Beeldmerk Interieur bedrijf
Wat is het verschil tussen een hoofdlogo, sublogo en beeldmerk?

Hoofdlogo

    • Het hoofdlogo is het primaire visuele symbool van jouw merk. Het is de meest herkenbare en prominente weergave van jouw huisstijl. Vaak is het hoofdlogo horizontaal uitgeschreven.
    • Het wordt vaak gebruikt op de website, reclamemateriaal, verpakkingen, uithangborden, bedrijfsvoertuigen (eigenlijk alle plekken waar veel ruimte is voor het plaatsen van een logo


Sublogo

    • Een sublogo is een variatie op het hoofdlogo. Het behoudt de essentie van het hoofdlogo, maar heeft een andere positionering (vaak onder elkaar).
    • Sublogo’s kunnen worden gemaakt om te passen bij specifieke toepassingen, zoals op sociale media, briefpapier, etc.


Beeldmerk

    • Een beeldmerk is een grafisch symbool of icoon dat het merk vertegenwoordigt.
    • Beeldmerken zijn handig omdat ze gemakkelijk herkenbaar zijn, zelfs zonder de merknaam.
    • Ze worden vaak gebruikt op sociale media-profielen, footer op de website, als app-iconen, op merchandise, op kleine afdrukken, etc.

De keuze voor welk logo waar te gebruiken mag je zelf bepalen, hier zijn geen standaard regels voor.

Zorg er alleen voor dat het logo altijd goed leesbaar is en nog genoeg witruimte heeft om zich heen, zodat het prettig blijft om erna te kijken.

LET’S FIND YOUR UNIQUE BRAND

'THE FIND' WAY

Ben je klaar om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen?

Dit vind je misschien ook leuk

LET'S FIND & CREATE YOUR UNIQUE BRAND

Jouw projectwensen mag je hieronder invullen.
Na ontvangst neem ik zo snel mogelijk contact met je op.